Krótka instrukcja jak uaktywnić kodowane SSL oraz autentykacje przy wysyłaniu poczty.

Często spotykane problemy:

  1. W przypadku używania skanerów antywirusowych (w szczególności Norton Antywirus) proszę sprawdzić czy obsługują one skanowanie poczty wychodzącej szyfrowanym połączeniem SSL (SSMTP).
  2. W przypadku używania Norton Antispam z pakietu Norton Internet Security należy wyłączyć opcję "Use outgoing email to train Spam Engine" w konfiguracji Norton Internet Security Options, zakładka Email.
Na stronie tej znajdziecie Państwo krótki opis jak uaktywnić kodowanie SSL oraz autentykacje przy wysyłaniu poczty w najczęściej stosowanych programach pocztowych:

Outlook Express

W przypadku programu MS Outlook Express interesujące nas ustawienia możemy znależć w następujących menu:

Tools->Accounts->Properties



Zakładka Servers: należy zaznaczyć opcje Outgoing Mail Server->My server requires authentication



Zakładka Servers->Settings zaznaczamy: Use same settings as my incoming mail server



W menu Security nie zmieniamy nic.



Zakładka Advanced: Należy zaznaczyć opcje Outgoing mail->This server requires a secure connection (SSL) oraz Incoming mail->This server requires a secure connection (SSL)

Numery portów



W przypadku problemów z konfiguracją programu pocztowego proszę zwrócić się do administratora Państwa sieci lokalnej.

P.G. 2004.09.07