Krótka instrukcja jak uaktywnić kodowane SSL oraz autentykacje przy
wysyłaniu poczty.
Często spotykane problemy:
-
W przypadku używania skanerów antywirusowych (w szczególności Norton Antywirus) proszę sprawdzić czy obsługują one
skanowanie poczty wychodzącej szyfrowanym połączeniem SSL (SSMTP).
-
W przypadku używania Norton Antispam z pakietu Norton Internet Security należy wyłączyć opcję "Use outgoing email to train Spam Engine" w konfiguracji Norton Internet Security Options, zakładka Email.
Na stronie tej znajdziecie Państwo krótki opis jak uaktywnić kodowanie
SSL oraz autentykacje przy wysyłaniu poczty w najczęściej stosowanych
programach pocztowych:
W przypadku programu MS Outlook Express
interesujące nas ustawienia możemy znależć w następujących menu:
Tools->Accounts->Properties
Zakładka Servers: należy zaznaczyć opcje Outgoing Mail
Server->My server
requires authentication
Zakładka Servers->Settings zaznaczamy: Use
same settings as my incoming mail server
W menu Security nie zmieniamy nic.
Zakładka Advanced: Należy zaznaczyć opcje Outgoing
mail->This server requires a secure connection (SSL) oraz Incoming
mail->This server requires a secure connection (SSL)
Numery portów
- SMTP (ssmtp): 465
Ustawienie portu 465 jest b. ważne w przypadku użytkowników Neostrady gdyż przy jej standardowych ustawieniach TPSA blokuje wysyłanie maili na port 25
- POP3 (pop3s): 995
- IMAP (imaps): 993
W przypadku problemów z konfiguracją programu pocztowego proszę
zwrócić się do administratora Państwa sieci lokalnej.
P.G.
2004.09.07